Curs LEAN OFFICE: Optimització i millora contínua en els processos de treball en despatxos professionals

Aquest curs s’ofereix en dues modalitats: estàndard en grup obert a ITeC o In Company particularitzat per empreses. Veure apartat Import de la matricula i inscripcions

Categories:

Introducció

Tens clar com millorar els processos de la teva organització per tenir més rendiment i efectivitat?
Consideres que utilitzes d’una manera eficient el teu temps al despatx, en tasques que aporten valor?

Lean Office és l’aplicació dels principis del Lean Management a oficines i empreses, fora de la planta de producció, focalitzat en tasques i àrees de gestió i administració, atenció al client, financer comptable, etc. per millorar la productivitat i l’eficiència.

Qualsevol professional té, en major o menor mesura, una càrrega administrativa, de gestió, de redacció documental, que ocupa un temps important i que, la majoria de vegades, es podria dedicar a tasques de més valor per al client i l’empresa.

Lean Office s’aplica amb èxit des de fa anys demostrant la seva eficàcia eliminant milers de transaccions diàries, estalviant milers d’hores de treball, incrementant el rendiment i fomentant el treball en equip.

Per qué no em puc perdre aquest curs?

Perquè em pot aportar un punt de vista objectiu i innovador a la meva manera de treballar.
Perquè em sento motivat en la millora contínua i treballar en tasques que aporten valor a l’organització

Per qué hauria de fer aquest curs?

Si vull impulsar la transformació de la meva organització en quant a millora contínua, optimització de processos i eliminar tasques que no aporten valor.
Si crec que puc millorar les meves habilitats (Hard i soft).
Si crec que cal l’anivellament de càrregues de treball de la meva organització.
Si vull ser més productiu i eficient a la meva feina.

Objectius

Sota el plantejament del Lean Thinking de JP Womack i Daniel Jones i les diferents aportacions de Jeffrey Liker a la qüestió, els objectius de la formació són:

  • Obtenir una visió global de la filosofia Lean i la seva aplicació en forma de Lean Office.
  • Treballar les principals eines i conceptes per iniciar una transformació Lean pel que fa a processos administratius, financers i gerencials de l’oficina-despatx/àrea-departament.
  • Organitzar el temps i ser més productiu.
  • Reduir els costos i el temps dedicats a tasques no importants (o de no valor).

En acabar el curs l’alumne disposarà d’un conjunt d’eines que poden ajudar a:

  • Incrementar la productivitat personal i de l’equip de treball.
  • Identificar tasques que aporten valor als processos.
  • Mapejar processos per identificar fluxos de valor.
  • Identificar posicions a l’organització que són “colls d’ampolla”.
  • Conèixer eines LEAN per a la millora contínua en processos.

A qui va adreçat?

A qualsevol persona que treballa en despatxos professionals, especialment aquelles persones amb la inquietud de millorar contínuament els processos en l’àmbit d’oficines per a la millora de la productivitat i l’eficiència.

Programa i horari

SESSIÓ 1 – Dimecres. 15:00-19:00 (Dies a determinar)

  • Identificació del client
    Els alumnes reflexionaran sobre el customer centricity identificant tots els clients del procés, objecte de l’optimització, siguin interns o externs.
  • Mapatge del flux de valor
    Els alumnes definiran el procés/s sobre el qual es vol fer l’exercici d’optimització utilitzant diferents tècniques de dibuix de processos (especialment el VSM –value stream mapping-).
  • Eliminar mudes
    Els alumnes detectaran els focus d’ineficiències i ineficàcies que impedeixen l’efectivitat del procés a través del concepte muda (malbaratament) i la seva erradicació.

SESSIÓ 2 – Dimecres. 15:00-19:00 (Dies a determinar)

  • Solució de problemes
    Els alumnes aplicaran les tècniques de resolució de problemes pròpies de Lean, Six Sigma i Qualitat Total.
  • Pull Flow
    Els alumnes seran capaços de saber generar el flux necessari perquè el procés aconsegueixi els objectius de resultat i satisfacció del client salvant els colls d’ampolla que es puguin originar.
  • Estandardització
    Els alumnes podran dissenyar el treball estàndard mitjançant la creació d’estàndards de treball.
  • Millora contínua
    Els alumnes aprendran a implantar la filosofia de kaizen no només com a part de l’optimització del procés sinó com una nova manera de procedir d’ara endavant per part de l’equip, departament i/o empresa.

Metodologia docent

El curs es farà en 2 sessions presencials de 4 hores.

Les classes seran molt pràctiques seguint el pensament Lean Thinking i la metodologia Learning by doing i sota un enfocament de coaching que permeten a l’alumne treure el màxim rendiment a la formació.

Es limita el grup a un màxim de 20 alumnes.
L’ITeC es reserva el dret de celebrar la formació amb un mínim d’alumnes

Professorat

Iñaki Bustinduy – HUMAN AND BUSINESS

Iñaki Bustínduy – Economista i Soci-consultor a H&B Human and Business on dirigeix ​​projectes de transformació a través de les noves maneres i metodologies per treballar (Lean, Agile i Smartworking) palanquejant el canvi en la cultura i les persones. També col·labora com a professor associat a diverses escoles de negoci i és autor de diversos llibres de Management i articles en premsa especialitzada.

Condicions del certificat

Assistència a ambdós sessions presencials i realització del test d’avaluació

Lloc

Sala d’actes de l’edifici ITeC
C/Wellington 19. 08018 -Barcelona
On estem

Import de la matrícula i inscripcions

Aquest curs s’ofereix en dues modalitats: estàndard en grup obert a ITeC o In Company particularitzat per empreses.

En el cas del curs estàndard en grup obert la tarifa per alumne es de 320 €. Per a la inscripció del curs en el format estàndard, envieu un correu electrònic a comercial@itec.cat per a mostrar interès i quan hi hagi un grup d’alumnes mínim es concretarà data.

Oferim descomptes, no acumulables, per a persones desocupades i per a col·legiats. Per a optar al descompte s’haurà d’enviar el comprovant a comercial@itec.cat.

En el cas de curs In Company per empreses es preparà proposta ajustada segons les vostres necessitats. S’ha d’enviar un correu electrònic a comercial@itec.cat i ens posarem en contacte per a fer-vos la proposta a mida.

Anul·lacions

Les inscripcions anul·lades a partir de les 48 hores anteriors a l´inici del curs tindran un càrrec del 80% de l’import total.

Bonificacions a la quota de la seguretat social

Les empreses poden obtenir bonificacions de la quota de la Seguretat Social quan inverteixen en la formació dels seus treballadors. Aquesta bonificació l’han de gestionar directament amb la Fundació Fundae.

Per a optar al descompte de persona desocupada o col·legiat, s’haurà d’enviar el comprovant a comercial@itec.cat. Per al descompte de clients amb manteniment i subscripció es verificarà a la nostra base de dades la pertinença d’una subscripció activa.

Els cursos en línia es troben a la plataforma de cursos en línia de l’ITeC de Moodle. Mitjançant un correu electrònic s’enviaran les credencials pertinents per a poder accedir a elles.

* La dedicació del curs comprèn la càrrega lectiva docent i el temps d’estudi personal, tutories, test, etc. Pot variar en funció de la persona.

Les condicions per l’obtenció del certificat d’aprofitament estarà determinat per la realització de tests d’avaluació, l’assistència al 80% de les sessions presencials, l’entrega de les pràctiques, etc

L’emissió d’aquests fora del període estipulat (veure condicions i formats de la formació) tindrà un cost per despeses de gestió de 15 € per certificat.

Conforme a la legislació de protecció de dades (RGPD) els certificats s’atorguen a títol personal i no es podran emetre còpies a tercers.

Les places dels cursos presencials són limitades

Vols formació personalitzada per la teva empresa?

Gràcies a la nostra experiència al sector, dissenyem formació a mida en funció de les teves necessitats o les del teu alumne, adaptant-los a tots els nivells.

També et pot interessar